söndag 2 december 2012

ALL I WANT FOR CHRISTMAS

 
 
VAD VILL JAG HA I ÅR DÅ?
 
 
 
Nästan varje år bestämmer vi, jag och M, att vi inte
ska ge varandra några julklappar... Eller kanske en då.
Vi ger desto fler till barnen istället.
 
 
Men sen, när jag väl sitter där på självaste julafton
VET jag att jag blir så grymt besviken när jag bara
ser en endaste liten ynklig klapp där under granen.
Men det ligger en fem, sex stycken som det står:
"Till Älsklingen" på minsann...
 
 
För jag älskar att överraska och jag önskar väl
nånstans att jag också ska bli överraskad... Trots allt. 
Så jag sitter där, lite småsur och besviken och M
fattar ingenting.
- Men älskling, du SA ju att vi inte skulle...?
 
 



Eller som den där julen då han frågade vad jag ville
ha och jag sa att jag önskade mig en klocka från Gant.
Det slutade med att jag t.om. pekade ut exakt vilken
klocka det var och så satt jag där och öppnade
min julklapp och det var ju så klart DEN klockan
och visst jag blev glad o så, men sen kom det...
Jag letade förbrilt under granen, men nej, det fanns
ju inga fler julklappar. Vi skulle ju bara köpa EN.
Och det var visst tydligen MIN idé...
Snoppet liksom.


Jag missade ju hela poängen. Att bli överraskad!
Jag får ju naturligtvis skylla mig själv.
Så i år ska jag hålla klaffen!
Tyst som en mus ska jag vara. Bara hoppas lite ska
jag göra. Hoppas på att få bli överraskad!






Igår var jag ju på stan och letade julgrejer men- NIX!
Hittade inget. Förutom två renfällar, som jag
suktat efter så länge.
Resten fick bli naturliga inslag från naturen.

Och så åkte ljusstaken ut i allrummet och ersattes av
två stjärnor istället. Och några stickade kuddar i soffan
fick också ge lite julkänsla.
Resten får bli på granen. Men det kommer sen.





Önskar er en mysig 
FÖRSTA ADVENT!

KRAM
Judita






27 kommentarer:

  1. Så fint det var med fällen på puffen och de där små kottarna i adventsljusstaken!

    Jag har precis samma känsla som du med julklappar, egentligen vill jag bli överraskad...
    I år har jag pratat väldigt mycket om ett par ljusstakar, sista veckan mer eller mindre hjärntvättat maken hur mycket jag vill ha dom. Så jag får skylla mig själv.

    Jag lät också det mesta ligga kvar i jullådorna, jag är totalt osugen på tomtar.

    Ha en fin söndagskväll Kram Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du får de där ljusstakarna... och nåt´mer såklart ;-)
      Och jag vet, jultomtar känns avlägset. De enda är två stora rackare som står och vaktar dörren på farstukvisten.
      Kram på dig!

      Radera
  2. oj vad fint ni har hemma! fina bilder!
    Hoppas du får många julklappar:)


    Just nu har jag träningstema på bloggen:)
    Varje Måndag är kommer en nya utmaning kom gärna med ideer till dessa utmaningar tex spring minst 5km, gå minst 1mil osv. Utmaningen är för alla med utan blogg och jag vill att vi alla hjälper och peppar varandra

    Vill du vara med? Skriv i mitt inlägget om träning om du vill vara med så länkar jag till dig varje måndag då utmaningen är

    Utmaning 1 börjar imorgon måndag titta in då för att se vad första utmaningen är.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har skrivit och hänger självklart på!!! Dags att ta tag i den här arma kroppen! Hoppas jag hinner kika in och skriva om det imorgon, time för att hålla i inrednngskurser här igen nämligen, och det brukar vara köring.
      Kram så länge! J

      Radera
  3. Så fint du har det, underbara bilder! Har scrollat upp och ner flera gånger, och det tilltalar mig verkligen:)). Älskar färgerna.
    Hihi, visst är det roligt att bli överraskad.). Förra julen gav ja och sambon varandra inga julklappar, för jag hävdade bestämt att det skulle vara så. Men i år har jag ändrat på det:)). Och skickat lite olika länkar från butiker på nätet om vad jag önskar mig:)). Får se om det går hem:)).
    Ha en fin kväll.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack, det värmer att höra!
      Kram och ha en fin kväll!

      Radera
  4. Haha, ja det är nog bäst att du håller tyst! Gud vad fint du gjort.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Fint du har gjort! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då bugar jag djupt igen! Åh, ni är så snälla allihop!
      Du har också gjort det superfint!
      Kram!

      Radera
  6. *skrattar....men det är ju just det som gör att jag blir stressad över julklappsköp...försöker hitta den där stora överaskningen till alla hela tiden och har aldrig något jag önskar mig ...snacka om att det blir svårt ..och att mängder av tid går åt till att fundera ut bra saker..suck!!...;)

    Kram och renfäll..ska nog hämta ner min ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet!! och på nåt lustigt sätt så kommer jag på en hel drös med bra grejer som jag både kunde GETT och önskat mig, EFTER julafton! Så tänker jag alltid: det där MÅSTE jag bara skriva upp, allt jag kommer på!
      Pyttsan heller... Så står man där några dagar före julafton och sliter sitt hår och får komma på nåt i panik. Typiskt.
      Hoppas iallafall att du fick en fin 1-a advent!
      Kram!

      Radera
  7. Åh vad roligt!!!
    Tänk att man ska behöva vara så tydlig. och att man aldrig lär sig :)
    Finfina bilder!
    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så tror man att mannen ska kunna läsa ens tankar också... ;-)
      Kram!!

      Radera
  8. haha hoppas det blir en liten mer överraskning i år då:) duhar så fint och renfällen vill jag också så gärna ha. kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag verkligen! Han fick läsa inlägget... Tror det trillade ner en pollet där minsann, hihi...
      Kram!

      Radera
  9. Haha låter som reklamen på tv, där hpn får en trisslott och han får massor av henne!
    Tror män har svårt att köpa julklappar överhuvudettaget!
    Vad fint du fick det!
    Jag fick också tag på renskinn som jag suktat efter länge!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. PRECIS så känns det!! Den där reklamen är skitbra! Skrattar gott varje gång jag ser den! Haha
      Kram!

      Radera
  10. Hihi visst är det överraskning vi vill ha!
    Jättemysigt hos dig, lagom juligt. Älskar renskinnen! Kram Suss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, och gärna fler då... hihi. Jag menar: vi är ju för Guds skull kvinnor! Vi VILL ju bli överrösta med presenter och blommor, är det inte så? Fast vi kanske inte vill uttrycka oss om det, rakt ut, liksom. Vi vill ju att de (männen) ska fatta sånt redan från födseln... eller hur?
      hihi
      Kram!

      Radera
  11. Känner att vi har det läget här hemma i år. Kan tänka mig att det blir snålt med julklappar till mig under granen i år, eftersom jag sagt på kvinnligt vis - eftersom vi köpt kameran som en för tidig julklapp till oss behöver vi inte köpa några klappar till varandra i år. Hm vad menar jag nu med det? Har ju redan köpt klappar till mannen.........Måste vara skönt att gosa ner sig i de fåtöljerna efter en dag ute i smällkalla vintern. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Fniss, igenkänningsfaktorn är hög vi brukar säga bara en..och ja jag är som dig gillar att överraska men maken ja han håller sig till en...håller tummarna för en rejäl överraskning denna julen :) kramar Diana

    SvaraRadera
  13. Kul att du är med på träningsutmaningen som börjar idag!

    UTMANING ETT:
    Rör på dig minst 3ggr denna VECKA i minst 30min varje pass.
    Det kan vara promenader i raskt tempo eller jogga. Inte långsammare än 9minuters tempo.
    Du kan träning hemma på golvet (jag kommer lägga upp tips under veckan) eller träna på gym.
    Ladda ner Runkeeper så kan du registrera allt du gör så du kan ha koll på hur långt du går eller springer
    Rapportera varje dag du tränat och länka till mig så jag ser att ni tränar! Skriv gärna en kommentar på min blogg också så jag inte missar någon

    Lycka till!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  14. mäh!!! lägg av vad snyggt!!!
    Jag kommer in igen ikväll.. måste visst köra till jobbet nu :)

    KRAM KRAM!!!

    SvaraRadera
  15. Hej! Jag har precis hittat hit, kul! Guud vad fint du har det! /Emma

    SvaraRadera
  16. Men söta du, nu tycker jag synd om dig, samtidigt som jag sitter här och ler ;) Ja alltså år det där med att män är från Mars och att kvinnor är från Venus, för så måste det väl ändå vara..
    Ja håll du klaffen i år så hoppas vi på brakmycket fina klappar till dig!! Och några till mig med.. ;)

    Men pust vad fint du har det, älskart! Vart är din fina matta ifrån? Underbar! Renfällarna blev som pricken över i där, så fint, har ju själv en som jag är mycket förtjust i =))

    Kram på dig goaste,
    Catta

    SvaraRadera
  17. Otroligt mysigt ser det ut, man vill bara kasta sig in! Var kommer den fina mattan ifrån och renfällarna- fäller de? Jag vill så gärna ha men har hört att de fäller och vi har redan katthår så det räcker liksom :) Ha en skön dag, Mvh Ida

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).