måndag 8 oktober 2012

MONDAY MORNING

 
 
Så har jag kört igång
 
...i 190 här nu på morgonen.
Ville ändå bara andas ut här emellan projekten
och lägga ut ett par bilder som jag hittade i mitt
arkiv igår.
De är tagna av fotografen Annie Anderberg förra
våren till Coloramas tidning Mitt Hem.
Jag tycker de är fina.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Oj, vad långt hår jag hade på den där bilden
(inga extentions här inte...)
Har alltid haft långt hår, det växer som ogräs även
om jag klipper av det en bit.
 
Är nu lite sugen på att ändra färgskalan här hemma
men jag vet inte riktigt till vad.
Och jag gillar ju mattan under vardagsrumsbordet.
Har ni några bra förslag? Även jag blir ju lite
"hemmablind" ibland och behöver höra andras åsikter
och bolla idéer.
Kom gärna med förslag- det vore jättekul att höra
vad ni tycker!
 
 
KRAM
på er och hoppas ni får en fin vecka!
 
 
 
 


6 kommentarer:

  1. Fint hem ni har! Men jag förstår. Hur fint det än är så vill man förnya ibland.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Vad fint ni har det! Har frågat förut men aldrig sett något svar på var mattan under köksbordet kommer ifrån? Vi har låtit snickra ett likadant köksbord för några år sedan till vårt sommarhus i Sverige. Klart man blir trött på sitt eget när man är i det hela tiden men för mig kan det inte bli finare hos er. Gillar särskilt när du hade blått i och kring sofforna tidigare! Det verkar ju vara "inne" nu med blått om man tittar in hos vissa av de "tunga elefanterna" i bloggvärlden!
    Ha en bra start på veckan!
    /Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tack för värmande, fina ord!
      Ang. mattan så kommer den från Colorama (bör finnas i de flesta Coloramabutiker) och heter Golvabia/Clipper. Den kan måttbeställas och man kan få ett sånt fint kantband runt den, finns i flera färger.
      Hoppas du hittar en som passar dig!
      Kram, Judita

      Radera
  3. Åhh gissa om jag blev Happy nu när jag hittade din blogg! Har nämligen sparat en Colorama tidning som du och ditt hem var med i åsså "springer" jag på din blogg!! Total lycka och nu har jag läsning ett tag framöver ;)

    Kram PIllan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men Gud va´kul! Skojigt att höra att du "sparade" mig- och nu kan du kika runt ännu mera. Välkommen tillbaka!
      Kram, Judita

      Radera
  4. Hej

    Kikar in för att tacka för tipset om Gelen som du använde till dina Hunterstövlar.
    Passar på att ta mig en rundtur här också, så fin blogg du har! Verkligen inspirerande!

    Älskar bordet på översta bilden! Vill ha!
    Kramkram.

    SvaraRadera

Hej! Vad glad jag blir att just DU tittar in hos mig!
Lämna gärna en kommentar, jag läser alla och försöker att svara i den mån jag har tid.
(Har du svårt att lämna en kommentar kan det bero på att jag har lagt in ett filter, då jag får mycket utländska reklam-utskick).